utorak, ožujka 18, 2008

Čestitka povodom osamdesetog rođendana Prof. Hansa Kunga (19. ožujka 2008.)



KirchenVolksBewegung

bundesweite Kontaktadresse:
»Wir sind Kirche« c/o Christian Weisner
Postfach 65 01 15
D-81215 München
Tel.: +49 (0)8131-260 250
Fax: +49 (0)8131-260 249

eMail: info@wir-sind-kirche.de
Internet: www.wir-sind-kirche.de




Izvješće za štampu München, 16. ožujak 2008.

Wir sind Kirche povodom osamdesetog rođendana Prof. Hansa Künga (19. ožujka 2008)

«Njegova postojanost u obnovi rimske Katoličke crkve ulijeva nam hrabrost »


„Njegova postojanost u obnovi rimske Katoličke crkve i njegov doprinos za ekumenizam i dijalog između velikih religija za nas je ohrabrenje, nadahnuće i poticaj“, naglašava narodni crkveni pokret Wir sind Kirche, izražavajući veliko priznanje povodom osamdesetog rođendana Prof. Hansa Künga (19. ožujka 2008.)

Küng je, naime, jedan od duhovnih otaca „Apela Naroda Božjega“ iz 1995.
Švicarski teolog, poznat u cijelom svijetu, bio je imenovan službenim peritom II vatikanskog koncila (1962 – 1965) od pape Ivana XXIII, uprkos crkvenoj izolaciji dao je velik doprinos formiranju ekumenske teologije i međureligijskog dijaloga, te i dalje nastavlja s radom aktivno i kreativno na projektima koji su njegovom zaslugom zaživjeli.

Njegova doktorska teza, napisana 1975 posvećena je problemu opravdanja u djelima evngeličkog teologa Karla Bartha, te je bila pohvaljena i od Josepha Ratzingera, koji je predavao na Tubingenu zajedno sa Kungom do godine 1968. S djelima velikog značaja (Die Kirche, 1967; Christ sein, 1974 [Biti kršćanin, hrv. pr. 2002], Existiert Gott?,1978, [Postoji li Bog?, hrv. pr.1987.] ), Kung ne samo da je vrlo brzo proširio javnim mišljenjem reformne ideje, nego im je dao, čvrste temelje biblijskog i sistematskog karaktera.

Sa svojim ekumenskim nastojanjem, Küng je dao odlučujući doprinos, godine 1999, rođenju zajedničke deklaracije o nauci opravdanja između katolika i protestanata.
Euharistijsko gostoprimstvo, kojeg je podržao Institut für Ökumenische Forschung [Institut za ekumensko istraživanje] u Tubingenu, od njega utemeljen godine 1963, prilikom Ökumenischer Kirchentag [ekumenskog sastanka njemačkih crkava] godine 2003, za Künga je korak u ispravnom smjeru.

Hans Küng, kao nitko drugi u našem vremenu, otvorio je i držao snažnim pitanje istinitosti u kršćanstvu. Poslije Koncila, na vrlo upečatljiv način povodom enciklike, objavljene 1967, o celibatu i enciklike Humanae vitae iz 1968 o regulaciji poroda, Küng, u svojoj knjizi objavljenoj 1970, Unfehlbar? Eine Anfrage [Nepogrešiv? Jedno pitanje], poteže pitanje nepogrešivosti papinskog učiteljstva.

Zbog toga, 18. prosinca 1979, tadašnji papa Ivan Pavao II, lišava ga crkvene dozvole sveučilišnog poučavanja zvane missio canonica. Ali Küng nije promijenio svoje poglede, teološki utemeljene, glede diskutabilne dogme o nepogrešivosti iz 1870, pokazujući na taj način da, kad je potrebno suprotstaviti se arogancijama Rima, nije samo riječ o poslušnosti nego i izdržljivosti – rijetkoj katoličkoj „vrlini“.

Godine 1968 uredio je deklaraciju Für die Freiheit der Theologie [«Za slobodu teologije»], koju su preradili Yves Congar, Karl Rahner i Edward Schillebeeckx a na kraju potpisali 1360 katoličkih teologa i teologinja iz cijelog svijeta, mađu kojima je bio i Joseph Ratzinger. Godine 1989 Küng se nalazi među potpisnicima Kölner Erklärung [«Kolnske deklaracije»], koja se izrazila u korist otvorenog katoliciteta a protiv jačanja papinske autoritarnosti.

Hans Küng jedan je od duhovnih očeva Initiative Kirche von unten (IKvu) [«Inicijative za Crkvu odozdo»] i „Apela Naroda Božjega“, iz godine 1995, kad je rođen narodni crkveni pokret Wir sind Kirche. Drugi dio njegove autobiografije, Umstrittene Wahrheit [«Kontroverzna istina»] donosi historijsko i sistematsko utemeljenje prijedloga od strane Wir sind Kirche, koji se s jasnoćom profiliraju polazeći od II vatikanskog koncila a za koje se Küng borio, usvojivši ih, još šezdesetih i sedamdesetih godina.

Činjenica da Küngove molbe upućene papinstvu u njegovoj trenutnoj formi nisu iznašle nikakvo riješenje evidentna je ako se uzme u obzir s jedne strane sve jači konflikti između Rima i partikularnih Crkava a s druge strane paraliziranost biskupskih sinoda. Obvezni celibat, ređenje žena i priznavanje Euharistije, uprkos svim zabranama Rima, ostaju na dnevnom redu.
Tijekom neočekivanog susreta, u rujnu 2005, s papom Benediktom XVI, i svojim bivšim kolegom profesorom Ratzingerom, od samog početka bile su isključene teme koje su se odnosile na nutarnju reformu Crkve. Ali i poslije ovog kolokvija Hans Küng je nastavio i nastavlja, kao uvijek, zauzimati se za reformna nastojanja koja zastupa Wir sind Kirche i za obnovu Crkve temelja.

Danas je Küng snažno zaokupljen međureligijskim dijalogom, na temelju čega je objavio tri velika djela, o židovstvu (1991), o kršćanstvu (1995) i o islamu (2004). Od godine 1990 posvećuje se Projektu svjetskog etosa, koji od 1995 napreduje kao Stiftung Weltethos [«Fond za svjetsku etiku»]. Kao putokaz smatra se Deklaracija za svjetsku etiku, prihvaćena 1993 od Parlamenta svjetskih religija u Chicagou, koja je dovela do nastanka globalne mreže međureligioznih odnosa.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.